Články

• Radní za ANO / TOP 09 odvolali Michala Horníka ze sportovní komise

fb.odvolani.mh Odvolávání členů HPP 11 pokračuje...

Michala Horníka (HPP 11), předsedu sportovní komise, v úterý 19.7.2016 na návrh radního Lepše (TOP 09) odvolala Rada MČ P11 z postu předsedy komise i řadového člena komise. Důvodem byl údajný střet zájmů (pan Horník je sportovním ředitelem FC Háje) a jeho trvající aktivity v rozporu se závěry a usneseními Sportovní komise.

Je to další jednostranný krok radních za ANO a TOP 09, podporovaných spolupracovníky bývalého starosty Mlejnského. TOP a ANO s HPP 11 o personálních krocích nejednají, rozhodují v Radě MČ z pozice síly (převaha v Radě neodpovídá výsledku voleb) a ve sportovní oblasti pokračují v politice D. Mlejnského - potlačit samostatné sportovní kluby a přidělovat dotace podle netransparentních kritérií.

Michal Horník kritizuje radního Lepše (TOP 09) za nečinnost v komplexním řešení systému spravedlivého rozdělování peněz mezi sportovní subjekty na Praze 11. V současné době se dotace pro tělovýchovu a sport stále rozdělují poměrně neprůhledným postupem z doby starostování Dalibora Mlejnského.

Michal Horník dlouhodobě navrhuje novou sportovní koncepci v podobě tzv. zapsaného ústavu, inicioval právní i ekonomický rozbor. Jelikož jeho koncepce není panem Lepšem přijímána, vyzval Michal Horník radního Lepše k ekonomickému rozboru koncepce, na které pan Lepš pracuje a k následnému posouzení z hlediska výhodnosti pro MČ.

Výhodnost zapsaného ústavu na posledním jednání zastupitelstva potvrdilo i hnutí ANO, ovšem nikoliv v souvislosti se sportem, zato v souvislosti s Jihoměstskou sociální, kde místostarosta Jirava potvrdil výhodnost zapsaného ústavu pro MČ, a potvrdili to i právníci městské části.

HPP 11 dlouhodobě kritizuje stávající praxi a opakovaně předložilo návrhy ke ztransparantnění rozdělování financí v oblasti sportu:

• Ing. Šmrha píše v Klíči 2016/06 > Přidělování dotací pro sport

• RNDr. Kvítek píše v Klíči 2016/06 > HPP 11 prosazuje finančně podpovat sportovními granty přímo školáky

Pokud je funkce v některé z tělovýchovných organizací střetem zájmů, je třeba přistoupit k její zásadní personální obměně, protože podobný problém je prakticky u všech současných členů sportovní komise. Na druhou stranu nutno dodat, že jen lidé prakticky činní ve sportovních klubech a se znalosti prostředí se v problematice vyznají a mohou být v komisi užiteční.

Obecní tělovýchovná zařízení dnes spravuje Jihoměstská majetková, a.s., v níž je vytvořeno dobře placené místo pro Lepšova stranického kolegu, zastupitele Jana Stárka (TOP 09).

Již před rokem pan Horník předložil návrh, aby městská část pro správu sportu založila neziskovou organizaci - tzv. zapsaný ústav, který je opřen o právnický i daňový posudek, ovšem pan Lepš návrh soustavně ignoruje a neobtěžuje se obhájit výhodnost jiné koncepce.

Nabízíme ukázku tendenčního jednání radního Stanislava Urbánka (TOP 09) vůči fotbalistům z Hájů:

Nulové argumenty pro návrh nuly hájeckým dětem z úst radního Urbánka

Že by měla tato událost dohru až v podobě odvolání pana Horníka? Tažení proti HPP 11 pokračuje...

Za současné neřešené problémy v oblasti sportu je odpovědný Mgr. Lepš, názorové rozpory řeší odvoláváním svých oponentů, je tedy vidět, že na svoji práci nestačí a měl by z funkce odstoupit.

Za HPP 11 Václav Šmrha, Šárka Zdeňková a Martin Farmačka

Komentáře  

+1 # Roman Vacek 2016-07-24 11:55
Je potřeba jim jasně říct, že jestli okamžitě do příštího zastupka nevrátí vše na začátek roku 2016, tak se na ně vykašlete. Pak budou muset jít s Mlejnským a komunisty, kteří by s nima museli hlasovat (a něco za to také chtít) - a tohle by je zničilo do příštích voleb.

Mohli byste udělat antikampaň, protože žádná tichá spolupráce s Mlejnským neexistuje, když bude hlasovat s nima a držet je u moci, všichni se to dozví! Bez jeho hlasů ( a bez HPP ) by nemohli topáci a aňáci fungovat, to je matematika!

Oni přece nemají moc na výběr, tak to chce na ně zatlačit nebo je poslat k vodě. Tohle není možný, co si dovolují...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Všetečka 2016-07-25 08:50
Často nás tu umravňují pan Prokop a pan Kováč z ANO. Oba velcí demokraté.

Jak vypadá demokracie v jejich partaji - viz článek globe24.cz/.../...

Na radnici P11 pracují radní ANO úplně ve stejném stylu. Bohužel pro nás občany P11.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-3 # Varlam 2016-07-25 17:12
Na začátek roku 2016 + většina v Radě pro HPP nebo aspoň vyrovnaný počet.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Otmar Mansour 2016-07-24 12:53
Dobrý den,
přidávám své vyjádření k odvolání Michala Horníka. .../show-must-go-on- aneb-michal-hornik-o dvolan-ze-sportovni- komise. Děkuji.
Pěkné léto.
O.M.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-2 # Jakub Lepš 2016-07-25 12:25
Vážení členové HPP11, bylo by dobré, abyste si nejdřív ujasnili, co tedy ve sportu vůbec chcete prosazovat. Svůj volební program? S tím plně souhlasím a to je již dávno implementováno - konkrétně: "Sportovní oddíly podpoříme podle intenzity činnosti a podle počtu členů." (www.hpp11.cz/.../). Přesně toto (intenzita skrze osobohodiny a počet členů jsou hlavními kritérii dotací do sportu). Nebo podivnost jménem zapsaný ústav, který propaguje M. Horník a o kterém jste ve volebním programu neměli ani slovo? Ústav, do kterého chce M. Horník převést veškerý sportovní majetek Prahy 11 a následně ho prostřednictvím svých hájeckých spřízněných klubů/oddílů kontrolovat z pozice hlavního zakladatele tohoto ústavu, jak jeho projekt zapsaného ústavu navrhuje? Podivnost, kterou se Sportovní komise (jejíž největší část členů jsou nominanti za HPP11) odmítla nadále zabývat, protože to je nesmysl? A nebo do třetice úplně jinou podivnost (o které jste opět neměli ve volebním programu ani slovo) od svého zastupitele Zděňka Kvítka, kterou v červnovém Klíči vydává za návrh HPP11, konkrétně "HPP 11 prosazuje finančně podporovat sportovními granty přímo školáky ZŠ, kteří si budou moci s dotací zvolit sportovní klub"? (viz praha11.cz/.../...)? Toto je přesná ukázka smutného stavu vašeho přístupu k řízení Prahy 11.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Varlam 2016-07-25 14:57
Pane Lepši, nevadí Karlovi, že hlasujete na Praze 11 s komunisty a trestně stíhanými mafiány, abyste zradili své koaliční partnery? Nebo je Karel už polomrtvej a je mu to fuk? Protože Kalouskovi přece spolupráce s KSČM nevadila, chtěl s nima vládnout už kdysi, takže u něj to máte jistě dobré, že?

A nevadí vám, že váš kolega Urbánek (dříve ODS, dnes TOP09) dle svých vlastních slov: "tam nedělá nic"? Kolik se bere tisíovek za nic?

Vás jsem před rokem 2014 neznal, byl jste možná zastupitel, ale mlčící a spící (jako kníže). Proto vás nebudu volit do Senátu, ale budu volit ty, co tu opravdu po mnoho let bojovali proti bezpráví a to byl pan Kos a bylo to Hnutí pro Prahu 11...

Nashle a snad už vás pustí k vodě, jestli se ihned nevzpamatujete, spolupráce s Mlejnským a komunisty vás zničí a bude to jen dobře.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # volič HPP11 2016-07-25 13:27
Pane Lepši, v tisku jsem se dočetl v rozhovoru s Vámi, jaký jste odborník na Ameriku, Čínu, hájení národních zájmů, jak perfektně hovoříte anglicky...
Proto máte na radnici na starost sportovní problematiku? Váš osobní přístup k řízení Prahy 11 je tristní. To Vy na radnici nepatříte.

A na závěr: Přečetl jste si jistě debatní příspěvky pod Vaším článkem. Nebyl tam na Vás jeden pozitivní názor. Negativních názorů byla většina, nikdo vás nezná a politiku Vaši TOP většina lidí nesnáší.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Otmar Mansour 2016-07-25 13:56
Vážený pane místostarosto, ač nebyl Váš příspěvek směřován mně, jelikož nejsem členem HPP11, dovolím si reagovat.
Souhlasím v rámci nastaveného systému s rozdělením dotací na základě počtu členů, případně vyplývajících osobohodin. Já s ním ztotožněn jsem a dle mého je to velký krok kupředu oproti rozdělování dotací z let minulých. S čímž však už nesouhlasím, je systém jako takový. Myslel jsem si, že se nedočkám již útoků vůči klubům na JM, přesto si dovolil bez zdůvodněných argumentů jeden z radních TOP 09 navrhnout mnoha stovkám dětí hájeckého fotbalu (vadilo by mi to, i kdyby to byl jiný oddíl) nulu. A s tímto systémem, kdy dotace můžete, ale nemusíte dát, mám největší problém a jsem proti němu. Když jsem byl na národní konferenci sportu v Praze, téma, které zde v diskuzi padalo, byla odpolitizace sportu. Vyčlenění provozu areálů. V některých částech republiky zajišťují provoz obecních sportovišť obce. Když se setkávám na republikové komisi mládeže s kolegy z republiky, tak u mnohých to funguje právě tak, že obce hradí provoz. Zapsaný ústav, který jste označil jako podivnost, mimochodem obhajují i Vaši kolegové z hnutí ANO P11. Viz poslední zastupitelstvo. Michal Horník volal po tom, aby sportovní areály sdružovala nezisková organizace a tyto areály byly využívány primárně dětmi z JM za nekomerční náklady. Vaše stálé podsouvání, že by tuto organizaci musely řídit hájecké oddíly, beru jako útěk z argumentů, neboť Vám několikrát bylo řečeno, že to byl pouze příklad vzhledem k tomu, že hájecký fotbal má s provozováním areálů na JM největší zkušenost. Téměř žádný jiný sportovní subjekt na JM neprovozuje své vlastní sportoviště. Háje nemusí být zakladatelem zapsaného ústavu!!! V oficiálním materiálu to uvedeno není.
S názorem pana Kvítka se též neztotožňuji, a to hlavně z důvodu, že kluby z P11 navštěvují i sportovci z jiných částí.
Pane Lepši, pan Horník Vás vyzýval, ať předložíte výhodnost Vámi navrhované, vytvářené koncepce, v porovnání s tou jeho. Za sebe Vám můžu říct, dovolím si tvrdit, že snad i slíbit, bude-li se mi ta Vaše líbit více, respektive budu-li ji považovat za výhodnější pro obyvatelé JM, podpořím tu výhodnější. Zatím jste mě ale žádnými argumenty nepřesvědčil.
Krátká domněnka: O zapsaném ústavu se ve volebním programu podle mého nepsalo, protože tehdy se nevědělo, že zapsaný ústav bude nejvýhodnější variantou. Až poté, co byl Michal Horník zvolen za předsedu SK, začal na materiálu pracovat i v souvislosti s novým občanským zákoníkem.
Závěrem Vám chci napsat to, co jsem psal již panu Prokopovi v reakci na jeho článek. Vy i Vaši kolegové z rady máte plné právo na složení komisí. Je to Vaše volba, koho si zvolíte a já Vám přeji ve Vašem výběru šťastnou ruku. To, že však s Vašimi názory např. zastupitelé z HPP11 či další občané nesouhlasí, na to mají jistě právo. Jak je z mého textu patrné, já s Vámi v tomto bodě, nesouhlasím. Pěkný den. O.M.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Martin Hurych 2016-07-28 10:42
Ja jsem zabrousil na stránky HPP po dlouhe dobe a nestacim se divit. Vy (HPP) jste se uz uplne zblaznili????
Vy tady nadavate na mafiany, zlodeje a buh vi koho, ale jste to vy, kdo zene jizni mesto do zahuby?
Chodite take mimo stary chodov? mezi lidi? nebo si tu jen "placate" navzajem ,na techto strankach po zadech???
Vsichni jsou uz na vas (omlouvam se za ten slovni vyraz, ale nic presnejsiho to nevystihne) NASRANY!!!
vy jste udelali karieru na negativni kampani. Ted, kdyz se mate ukazat, nedelate nic.
prestante tady vest zabomysi valky a zecnete konecne pro nas, obcany, pracovat, at je to vydet.
porad jen kecate, a my, obcane, zadne konkretni vysledky nevidime.
berte toto jako podnet, konstruktivni- zamyslete se nad sebou, jestli budete takto pokracovat, i pres nektere vase dobre zamery a myslenky v pristich volbach skoncite v propadlisti dejin.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-1 # Varlam 2016-07-28 11:04
" at je to vydet."

Pane, prosím, vy zase zapracujte na své češtině. Děkuji.

Jinak já práci na Praze 11 vidím, i mimo Chodov. A hlavně vidím, čemu všemu se zabránilo. A to je pro mě důležité. A ta paralýza poslední dobou není vina HPP, HPP nezačalo odvolávat někomu jeho radní.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Varlam 2016-07-28 11:01
U mě je trestně stíhaný člověk, který prodával pozemky pod cenou a rejžoval na obecním majetku a nechával sledovat oponenty i spolustraníky (a některé možná nechal i zmlátit)- mafián. Jinak takovému člověku nemohu říct.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Čestmír Otta 2016-07-29 14:41
Komentář pana Hurycha je nicneříkající text bez konkrétních příkladů jak vede HPP11 JM do záhuby. Já jako občan nas... na HPP11 nejsem, naopak jsem rád, že zastavila zlojedy a develovepře. Pan Hurych určitě neni negativní ale je pouze nas.....
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Copyright © 2018 Hnutí pro Prahu 11. Všechna práva vyhrazena.
By Free joomla 1.7 Templates
TOPlist