Články

• Bytový dům Bachova: Zrůdný záměr opět na spadnutí

047.BD.Bachova.01• Vážení obyvatelé Prahy 11,

Bytový dům Bachova je jedním z majstrštyků Mlejnského vládnutí na Praze 11. Bývalou kotelnu v ul. Bachova na Opatově prodala městská část developerovi až ve fázi, kdy měl záměr uzemní rozhodnutí. Pozorně sledujte proces, který podle HPP 11 nese podobné známky nakládání s městským majetkem jako prodeje městských pozemků, za které již padla policií příslušná obvinění.

V úvodu bych ráda poznamenala, že Zastupitelstvo MČ Praha 11 dne 15.12.2016 neumožnilo vystoupení místních obyvatel, a to zamítnutím bodu jednání jako časově pevného. Samozřejmě, že zastupitelé HPP 11 hlasovali pro zařazení bodu.

• Co je Bytový dům Bachova?

• Na počátku je objekt bývalé blokové kotelny prodané v roce 2001 Pražskou teplárenskou, a.s. městské části P11 za pěkných 947 000,- Kč. Objekt kotelny je v těsném sousedství 12-ti patrového “nejdelšího panelového domu v republice” v ul. Bachova na Opatově/ podél ul. Hviezdoslavova.

• V budově kotelny fungoval od r. 2002 ping-pongový odddíl TTC Elizza, kterému za 4 milióny MČ objekt zrekonstruovala. Kvůli záměru BD Bachova investovala MČ do stěhování sportovního oddílu a rekonstrukce další kotelny v ul. Brandlova v letech 2013/2014 dalších více než 12 mil. Kč.

• 5.11.2007 - MČ P11 vyhlásila výběrové řízení na prodej pozemku parc.č. 3006 a budovy č.p. 1583 (kotelna a pozemek pod ní). Součástí nabídky bylo i koncepční využití předmětu koupě. Vítězná firma Roddis Engineering, a.s. vyhrála s tímto koncepčním využitím:

Záměr “Bytový dům Bachova” - Architektonické řešení a celkový styl dostavby předpokládá ukončit blok v místě stávající nefunkční blokové kotelny. Námi zamýšlené řešení dostavby plně respektuje výškovou hladinu zástavby a svým jednodušším geometrickým výrazem se přibližuje strohosti až monumentálnosti stávající panelové výstavby. Dům je projektován jako čistě obytný, dvě podlaží pak chceme vyčlenit pro hromadné garáže. Celkem chceme vybudovat 52 bytových jednotek. Všechny byty s výjimkou 4+1 v nejvyšším podlaží jsou uvažovány do 100m2 obytné plochy.

• 23.6.2008 - MČ Praha 11 uzavřela smlouvu o smlouvě budoucí (usnesení ZMČ 16.6.2008), podmínkou prodeje bylo získání pravomocného územního rozhodnutí na záměr BD Bachova. Nutno poznamenat, že MČ Praha 11 intenzivně záměr v územním řízení podporovala, stejně jako MHMP.

• 30.4.2012 - Bytový dům Bachova získává územní rozhodnutí.

• 1.10.2013 - MČ Praha 11 prodává objekt kotelny a pozemek pod ní (budova č.p. 1583 a parc.č. 3006) za směšných 4 250 000,- Kč vítěznému zájemci fy Roddis Engineering, a.s. S územním rozhodnutím na záměr BD Bachova.

• 2014 - Kotelna mění majitele na firmu Potenza Limited, a.s. (firma s anonymními akciemi, jednatel Mgr. Eichinger z kauzy operací s pozemky vršovického Ďolíčku).

• 2015 - Potenza Limited, a.s. žádá o stavební povolení.

• 2015/2016 - MČ Praha 11 pod vedením Hnutí pro Prahu 11 odmítá pro BD Bachova prodat část městského pozemku + umožnit uložení sítí do svého pozemku. Usnesením dne 6.1.2015 vyjadřuje MČ Praha 11 nesouhlas se záměrem BD Bachova. Usnesením 9.2.2015 podporuje MČ nesouhlas místních obyvatel. 22.6.2015 dokonce navrhuje developerovi zpětný odkup objektu do majetku MČ Praha 11.

• Podzim 2016 - Hnutí pro Prahu 11 končí na radnici a nová koalice ANO/ TOP + Mlejnského opozice se snaží záměr 12-patrového věžáku dotáhnout do konce.

zdroj

• Stručný výčet základních námitek místních obyvatel proti BD Bachova

• Proti záměru BD Bachova protestovali během let vlastníci bytů domu Bachova a OS Javor Jižní Město spolu s místními obyvateli v rámci protestů proti zahušťování další plánovanou výstavbou bytových domů v aktualizovaném záměru městské části "Lokality na území MČ Praha 11 vhodné pro výstavbu obecních bytů - aktualizace z r. 2011". Především obyvatelé ulic Bachova a Mikulova vyjadřovali svůj nesouhlas a uplatňovali své oprávněné námitky, ovšem vypořádáno s nimi bylo stejně jako u jiných záměrů, negativně - “vaše námitky jsou bezpředmětné”!

• Dopravní zatíženost provozem 12-patrového bytového domu (parkovací místa v budově nestačí).

• Zajíždění aut do hromadných garáží přímo pod okny stávajících obyvatel, a to pomocí výtahu. Tím se prodlužuje doba zaparkování, následkem bude parkování mimo objekt.

• Likvidace zeleně - je ohroženo 9 vzrostlých borovic a zapojené keřové porosty.

• Snížení hodnoty stávajících bytů.

• BD Bachova jako estetická zrůda.

• Stínění a statika domu. 

• Rekapitulace

Na počátku je kotelna za 1 mil. Kč, uprostřed prodej městského majetku za 4,25 mil. Kč za plné součinnosti MČ, na konci má být zhodnocení majetku pro investora v řádech stovek miliónů, a to bez jediné známky veřejného zájmu. Posledním krokem je nyní v prosinci 2016 prodej městského pozemku, který potřebuje investor pro realizaci BD Bachova. HPP 11 požaduje pozemek neprodávat a podat trestní oznámení za podezřelé nakládání s městským majetkem.

 Zastupitelstvo dne 15.12.2016 prodej pozemku pro realizaci BD Bachova stáhlo, do příště…

• Perlička nakonec

Při jednání na radnici v polovině roku 2015 pronesl developer slavnou odpověď na dotaz starosty Ing. Štylera:

Radnice: "A jak si představujete, kam budou chodit děti z nových bytů do školy a školky?"
Developer: "To není moje věc. My postavíme byty a vaším úkolem je zajistit místa ve školách a školkách."

Jedno z mnoha vyjádření místních obyvatel"BD Bachova byl jedním ze záměrů Mlejnského ODS-ČSSD, které tlačili arogantně, zákulisními machinacemi, utajovaně a proti naší vůli. Dnes se vrací stejní lidé a společně s ANO a TOP chtějí tyto záměry dokončit."

za Hnutí pro Prahu 11 PhDr. Šárka Zdeňková

za podpory SVJ Bachova, OS Javor Jižní Město, SVJ Mikulova 1579, Mikulova 1755


• Z jednání zastupitelstva dne 15.12.2016 je zřejmé, kdo k projektu má jaký vztah. Místo zamítnutí ho Rada ANO / TOP předkládá zastupitelům: 

Pozn. Bod Podstatné náležitosti kupní smlouvy na prodej pozemku parc. č. 2993/6 v k. ú. Chodov spol. PONTENZA LIMITED a.s. v rámci stavby „Bytový dům Bachova“ šel znovu do zastupitelstva, konaném dne 19.1.2017 od 13h v Centru pohybové medicíny! > podklady

• Video zde > BD Bachova (prodej pozemku podruhé)

oddelicka

Související články:

Nezahušťujte nám Jižní Město!

Nevěděli jste, že na sousedním pozemku má vyrůst mrakodrap? Nejste sami

Stavební záměry na Jižním Městě

Občane, ovlivni stavební záměry na Jižním Městě

Komentáře  

+11 # Varlam 2017-01-03 11:40
Pan Lukeš mluví o "pozitivním právu", to mi připomíná Norimberské zákony. Je tu také nějaká morálka, nejen pozitivní právo. A to pozitivní právo by jí mělo odpovídat a když ne, je to špatné.

Ale já bych do toho sporu nejen šel, ale žádal bych případnou škodu po těch, co tu smlouvu špatně udělali a možná i podal trestní oznámení.

Navíc nevíte, jak by soud rozhodl, takže to dle práva není jasné, já bych to risknul jak říká pan ing. Štyler.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+16 # Varlam 2017-01-03 11:47
Vašíčku, proč by to měli platit lidé jako pan Štyler nebo Kos? Ať to platí ti, kdo to zavinili, tedy minulé vedení...

Naprosto nechápu jeho uvažování.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
-7 # Christopher 2017-01-17 22:40
Pane bože to je blábol. Cituji: "Likvidace zeleně - je ohroženo 9 vzrostlých borovic a zapojené keřové porosty". To snad ani nemůžete myslet vážně! A co pampelišky a jitrocel, nic? Použít argument proti stavbě nějakou borovici to je fakt na diplom z blbosti. A očekávat od developera, že bude řešit školu a školku to pan bývalý starosta asi také trochu popletl, že? Jde o jeden panelák, jeden vchod! Dětí je obecně málo a školy to bez problémů zvládnou, když nebyl problém v době husákových dětí u ročníků cca 1974 - 1978 nebude problém ani teď. To ale asi nikdo z HPP11 nepamatuje, protože zde patrně nikdo z nich ještě zdaleka nebydlel.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # Varlam 2017-01-18 10:58
JM nebylo stavěno aby vypadalo jako centrum -tj. všude na sebe nalepené baráky. Bylo stavěno jako "zahradní město", mělo zde být hodně zeleně a proluky mezi baráky, parky atd. Další zahušťování jen sníží ceny bytů a zhorší kvalitu života těch, co zde již žijí, ale i těch, co by zde chtěli žít.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+9 # Martin Farmačka 2017-01-17 23:19
Jenom Christopher? Nic mi to nerika, ale budiz. Dovolil bych si vam pripomenout, ze i nicotna PAMPELISKA ma na P11 vyjimecnou cenu. Predstavte si, ze kdyz kdesi na JM vyrostla pampeliska a byla posekana, zlojedi v cele s JMND pisteli nespokojenosti a navrhovali odvolat kompetentniho radniho za HPP 11. Takze asi se dovtipite, jakou cenu musi mit pokaceni stromu, ktere vy bagatelizujete. Neodvazuji se odhadnout, jaky trest si zaslouzi radni, ktery na P11 pokaci strom:-!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Zděnek Kvítek 2017-01-18 18:15
Když se východoněmecká NDR připojila k západní NSR, tak se obdobné mohutné panelové domy jako v Bachově ulici snižovaly o několik pater a dělaly se prostupné. Důvodem tehdá bylo, že se v méně dimenzovaných domech bude lidem lépe žít. Dnes lidé na Jižním Městě nikoho nezajímají, především ne developery a jejich politiky. Už se snižuje v normách sluneční osvit, hluk, ... .
Problémem dnes je, že lidé se nezajímají o potřeby a práva svých sousedů, a proto se jejich soused nebude zase zajímat v budoucnu o jejich práva. Takže i v tomto je svět spravedlivý.
Jsme zavřeni do spirály cynismu a lenosti, která různým šíbrům vyhovuje, ale odpovědnost má nevšímavá většina k potřebám a právům bližních.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Daniel Mrázek 2017-01-19 19:16
Dobrý den pane Kvítku,
nechci Vám brát iluze, ale ke snižování panelových domů v bývalé NDR mohlo dojít primárně proto, že tato země ztratila významnou část populace (k současnosti více než 13%, tedy přes 2 miliony obyvatel) a též získala nemalé prostředky ze spolkového rozpočtu. Zároveň jsou nepotřebné paneláky nahrazovány administrativní mi a obchodními komplexy. (viz např. články zpravy.e15.cz/.../.. ., zpravy.idnes.cz/.../ ...)
Doufám, že takový postup nedoporučujete i pro Jižní Město, zde by asi o dobrovolném vysídlení desetiny obyvatel nemohla být řeč, navíc v situaci, kdy v Praze začíná být spíše problém opačný a počet volných bytů se dostává pod zdravé tržní minimum. Z ekologického hlediska je pak v takové situaci menším zlem zástavba nevyužívaných ploch ve stávající zástavbě, než stavět domy na zelené louce za městem záborem mnohdy kvalitní orné půdy. Rozvolněná zástavba je pak problémem mj. i z hlediska organizace hromadné dopravy, množství individuální automobilové dopravy, služeb atd.
S pozdravem
Daniel Mrázek
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Roman V. 2017-01-19 19:42
Nejhorší možnost vůbec je zástavba volných ploch, nevyužívané neexistují na JM, leda pro vás jsou nevyužívané. Ale když tam stojí stromy, keře a je tam zeleň, tak je to využívané, využívané přírodou...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Roman V. 2017-01-19 19:43
Využívané přírodou a lidmi, co zde bydlí.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+8 # Daniel Mrázek 2017-01-19 23:05
Dobrý den pane V.,
... a na střeše kotelny hrají děti fotbal na anglickém trávníku ve stínu majestátných lip...
Teď vážně...
Je pravdou, že na Jižním Městě mnoho velkých rozvojových ploch (typu nádraží Bubny, Smíchovské nádraží) není, možná lze uvažovat o území kolem metra Opatov a lokalitě Na Jelenách. Prostor pro menší projekty v rámci sídliště tu však stále je a vhodným doplněním lze JM udělat lepším místem.
Chápu, že to je i věc osobních preferencí, ale podle mého názoru je i pro přírodu lepší přestavět nepoužívanou kotelnu na JM na 12 podlažní dům, a tím umožnit řadě lidí upustit od výstavby domů někde na poli ve středních Čechách. Možná jsem idealista, ale snažím se Jižní Město chápat jako součást většího celku (Prahy, České republiky, Evropy). V hlavním městě vždy bude méně zeleně a větší hustota obyvatel, než je v nějaké vesničce v Krkonoších, a je to tak správně. Asi se shodneme, že výrazná redukce lidské populace na naší planetě asi nebude přijatelnou možností, jak problém množství obyvatel měst řešit.
Rovněž jsem smutný ze současného stavu společnosti, kde řada lidí kompromis a dialog považuje za sprostá slova, svůj mnohdy sobecký názor považuje za jediný správný a pokud někdo má názor jen trochu odlišný, je ztělesněním zla a cílem urážek.
S pozdravem
Daniel Mrázek
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Roman V. 2017-01-19 23:15
Prostor na menší projekty (kterých sem chcete vecpat desítky) tu není, jedině za cenu ztráty kvality života a zeleně. A to místní nechtějí, máte smůlu. Příště vyhraje HPP11 ještě víc a zatrhne to. Lidi tu nechtějí zhoršení kvality života. Proto volili HPP11 + TOP09 + ANO, jenže poslední dvě strany lhaly a otočily. HPP11 ne. Podle toho to dopadne příště.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Daniel Mrázek 2017-01-19 23:39
Dobrý večer pane V.,
místní jsem od roku 1985 a jen nechci stagnaci. Stagnace totiž vede k úpadku a úpadek k zániku. Tak tomu je od počátku lidstva.
Váš příspěvek mi pak jen potvrzuje poslední odstavec z mého předchozího příspěvku a to, že o věcnou diskuzi nemáte zájem.
S pozdravem
Daniel Mrázek
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Roman V. 2017-01-20 09:34
Opakem stagnace je zahušťování JM na úkor zeleně? Pak chci stagnaci.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
0 # Roman V. 2017-01-20 09:35
A těmi falešnými zaplacenými plusy a mínusy, pane developer, si změnu názorů HPP11 nevymůžete :)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Zděnek Kvítek 2017-01-19 22:28
Vážený pane Mrázku,
všechno je o proporcích. Panelový dům v Bachově je již tak velký, že je naprosto nerozumné a neodpovědné ho zvětšovat. Jižní Město má jednu z nejvyšších hustot obyvatel v Praze. Statistiky počtu obyvatel jsou dnes nižší opticky jen proto, že hodně bytů je na Jižním Městě pronajímáno a nájemníci nejsou ve statistikách zachyceni.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Daniel Mrázek 2017-01-20 00:16
Dobrý večer pane Kvítku,
domnívám se, že nerozumnost a neodpovědnost je věcí názoru, v této situaci ho s Vámi nesdílím.
Území je kvůli budově kotelny stejně neprostupné. Místo je téměř u páteřní komunikace, tedy dobře dopravně dostupné a zvýšení dopravní zatíženosti může být v jednotkách procent. Argument o vjezdu do garáží pod něčími okny nelze brát vážně, blíže oknům je ulice. Zastínění okolní zástavby připadá v úvahu prakticky pouze u novostavby diagonálně přes křižovatku a to jen v určitou část dne a možná jen na zimní období. Estetika je věcí názoru a větší zrůdnost než panelák vzniknout nemůže (také v jednom bydlím). Ke snížení hodnoty bytů snad může dojít jen díky lepší nabídce v novém domě. Nezbytnou likvidaci zeleně lze řešit náhradní výsadbou. Statika je pak věcí projektanta a jeho odbornosti garantované státem.
Co se týká hustoty obyvatel. Ano, je vysoká, ale nemyslím si, že je tím největším problémem Jižního Města. Větším problémem je jeho sociální a demografická struktura. Rozumné zahušťování zástavby tento problém sice nezvrátí, ale může ho mírně zbrzdit.
S pozdravem
Daniel Mrázek
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Jaroš 2017-01-19 23:33
Tak, a dnes (19. 1.) se občané opět nemohli vyjádřit, navrhovaný bod týkající se nové výstavby neprošel...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Jiří Krautwurm 2017-01-20 08:33
Prodej neprošel hlavně proto, že Mlejnský, vzhledem ke svým trestným kauzám, si dává větší pozor při hlasování.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Copyright © 2017 Hnutí pro Prahu 11. Všechna práva vyhrazena.
By Free joomla 1.7 Templates
TOPlist