• Připomínkujte změny územního plánu: Interlov na Roztylech a tramvaj až na Výstavní

fb.up.roztyly.1• Obyvatelé Roztyl a celého Jižního Města,

změna územního plánu Z 2797/00, která se týká areálu bývalého Interlovu (mapa)v blízkosti stanice metra Roztyly, je nyní ve fázi návrhu. K návrhu změny lze podávat připomínky do 20. února. Firma Passerinvest chce v území postavit kancelářské budovy a slibuje, že vybuduje zároveň veřejný park. Záměr je stále ještě představen webu > http://www.areal-interlovu.cz/

• Z 2797 = Passerův Interlov 

Území, na které je plánována změna územního plánu, je nyní opravdu neutěšené, ale hlavním problémem změny je, že dochází k přeměně skoro 4 ha nezastavěného území (pro sport a oddych) na zastavěné.

001.Office.park.Roztyly.thProjekt představuje cca 71 tisíc m2 hrubých podlažních ploch nadzemních podlaží, cca 2 500 zaměstnanců a 750 - 1000 parkovacích stání.

Podle tohoto návrhu změny má být veškerá doprava trasována ulicí Tomíčkova, Ryšavého na ul. 5. května. Přestože k návrhu změny budou dávat připomínky spolky Ochrana Roztyl a Zelené Roztyly, bude velmi užitečné, pokud se vyjádříte i vy jako občané. Připomínky se podávají do podatelny MHMP (Jungmannova 35/29), adresovány jsou Odboru územního rozvoje MHMP.)

• Výrok změny > zde

• Odůvodnění změny > zde

001.Office.park.Roztyly.2• Z 2798 = tramvaj 

Můžete rovněž připomínkovat další změnu územního plánu Z 2798/00 na území P11 - přivedení tramvaje ze Spořilova přes ulice Türkova, Chilská a Opatovská na Háje, kde má (vedle konečné autobusů na ul. Výstavní) vzniknout tramvajová točna.

Hlavním problémem této změny je zábor vzrostlé zeleně a nedostatečné hlukové posouzení, resp. Návrh protihlukové ochrany, v materiálech změny.

• Výrok změny > zde

• Odůvodnění změny > zde


• Materiály k oběma změnám lze nalézt na webu > zde

• Vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí (SEA) a udržitelný rozvoj > zde

K oběma změnám se bude také vyjadřovat MČ. Zastupitelstvo MČ Praha 11 má na svém 26. řádném zasedaní zastupitelstva ve čtvrtek 16.2.2017 (od 13:00 zasedací sál objektu Centra pohybové medicíny, Praha 4, Pyšelská 4) bod programu č. 20 s názvem Celoměstsky významné změny IV č. Z 2797/00 a č. Z 2798/00 ÚPn - připomínky MČ Praha 11 ve společném jednání. Přijďte se podívat!

Braňte své životní prostředí a zdraví - aktuálně úřadující ANO, TOP09, Mlejnský, ČSSD a KSČM to za vás neudělají.

Děkujeme za spolupráci.

Aleš Kulhánek, člen spolku Zelené Roztyly a zastupitel Prahy 11 za HPP11
Zuzana Malá, člen výboru spolku Ochrana Roztyl
Klub HPP11

Související:

Developeři zahájili ofenzivu proti Roztylským

oddelicka

• Chodovský spolek zveřejnil připomínky k Interlovu na Roztylech (Z2797/00) > zde

Chodovský spolek: připomínky k Z2798/00 (tramvaj) > zde

Komentáře  

+9 # Aleš Kulhánek 2017-02-14 08:51
V Klíči nebo na webu Prahy 11 se tyto zásadní informace nedozvíte - vítejte zpět do Jihoměstského Palerma.

Nabízíme tedy informace občanům alespoň touto cestou.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # Jakub Chroust 2017-02-14 10:28
Ježíš k čemu tramvaje? Je tu metro a autobusy! To by se ty silnice musely nějak rozšířit do okolní zeleně nebo by ubyl min. jeden pruh! Co je to zase za blbost?!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Jiří 2017-02-14 11:40
Dobrý den,
ptejte se komu ku prospěchu. Jsou to obyvatelé Prahy 11? Komu přebývají vozové soupravy? Kterým stavebním záměrům kapacitně nevyhovuje současná MHD? Kdo začal intenzivně prosazovat tramway do Jižňáku? Proč se nejedná o alternativních autobusech? Kdo si bude "užívat" hluku z průjezdu souprav? A pak Vám vyjde výsledek, komu ku prospěchu. Jiří Štyler
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Petr Morávek 2017-02-14 11:55
Jirko,
tramvaj je moderní forma městské dopravy namísto autobusů, které stojí v kolonách.
Tramvaje např. v Podolí jezdí tak tiše, že tam došlo k několika kolizím s chodcem... Dnes tramvajové trati jsou na tzv. železniční koleji, proto jsou tiché.
Výhodou je, že ubude autobusů, tramvajová trať je preferovaná a tedy nebude podléhat zácpám v kolonách a pod.
Pro jakýkoli rozvoj jakékoli městské části je to jednoznačně plus a dle mých znalostí místa, denní zátěže metra jsem přesvědčen, že bude jezdit plně vytížená.
Myslím, že než být věčně stále proti všemu, má smysl být občas i pro něco, zejména pokud se jedná o tramvaj. Tramvaj jezdí do Řep, tramvaj jezdí na Barrandov, tramvaj se povede na Dědinu a všude tam je možné ověřit, že je jednoznačně přínosem. Zkuste v Řepích říct, že zrušíte tramvaj a zavedete 8 autobusů... a vynesou Vás v zubech. Tramvaj je jednoznačné zhodnocení lokality, je to jako když do vesnice jezdí autobus a teď tam nově povede i vlak.
Petr Morávek
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+2 # Jakub Chroust 2017-02-14 12:49
Jestli bude tramvaj jezdit tiše nevíme, zatím jen víme, že jí nepotřebujeme. Máme tu 4 stanice metra a hodně autobusů, které mohou zajíždět i tam, kam tramvaj nemůže. To je nevýhoda tramvají, ty koleje.

Dále by mohl ubýt pruh na silnicích.

Až mi někdo vysvětlí ten důvod, porozumím, zatím ne. Ochrana přírodního prostředí není o tom, že se vše překope. Tramvaj moc autobusů nenahradí, takže to není zrovna ekologické. Nemůže zajíždět tam, kam autobusy.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Roman V. 2017-02-14 14:07
Já nejsem proti všemu, jen proti tomu, co je nerozumné z hlediska potřeb většiny místních občanů a z hlediska ekologie a z hlediska přání většiny místních obyvatel.

Jsem proti tomu, co je nadbytečné.Prot i tomu, kde nepřevažují výhody nad nevýhodami. Jsech schopný se o těch věcech bavit a nechat se přesvědčit, ale u jen u toho, co je sporné. Ale u toho, co je evidentně nesmyslné, jako plánované zahušťováním JM, proti tomu jsem rozhodně. Není zde žádný rozumný důvod být pro, slouží to jen k uplácení politiků a k více penězům pro developery. Nic víc v tom není v 99% případů.

A jelikož chci, aby mě jednou taky někdo bránil, až nějakýho blázna napadne mi něco postavit před barákem, tak budu dnes bránit ty co jsou tímto postiženi akutně, protože jinak by se zase oni mohli vykašlat příště na mě.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+7 # Roman V. 2017-02-14 12:54
Já bych nezůstal jen u těch tramvají, co ta zástavba Roztyl? A další nesmyslná zástavba JM? To je ten skutečný problém!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Petr Morávek 2017-02-15 08:12
Nesmyslná zástavba to není, ale to se nikdy neshodneme. Je to o tom, co je město. Pokud město postaví stanici metra, tak logicky zde by měla být nejhustší zástavba jak administrativní , tak bytová. Proto jak Interlov tak ta druhá strana Roztyl logicky má být a musí být hustě zastavěna.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Roman V. 2017-02-15 10:26
Neshodneme se hlavně na tom, co je demokracie a přání většiny (v souladu s demokratickou útavou). Právo na kvalitu bydlení. Právo se občansky bránit nesmyslné zástavbě kancelářemi či velkými byty pro bohaté.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+1 # Roman V. 2017-02-15 10:27
"ústavou"
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Roman V. 2017-02-15 12:22
Já chci zachovat JM jako "zahradní město", jediná naše deviza je zeleň a volné plochy, to je to, co sem tahne lidi, ne paneláky.

Obchodů je tu dost, hospod je tu dost, restaurací je tu dost, do kanclu může člověk zajet metrem do centra, bytů je tu dost, zdravotní střediska tu jsou. Autobusů je tu dost. Metro tu je. Zeleň tu (zatím) ještě je. A tak to chtějí místní udržet. Proto si zvolili 33% HPP11 a další strany v pořadí: ANO a TOP šly a podobným programem, který ovšem nedodržují.

Jestli má něco smysl, možná nějaké to parkoviště v zemi přednostně pro místní (ne pro přespolní), aby měli kam dát auto. Možná domov důchodců, nevím kolik jich tu je.

Nový koncept města je: nerozrůstat se do okolí, zahustit centrum, protože tam místa ještě jsou a lidé v centru měst tam nebydlí kvůli zeleni. A sídliště nechat jako zahradní města. Tak by to mělo být. Ovšem metropolitní plán je vedený developery.

My tu další zbytečnou a často megalomanskou výstavbu prostě nechceme a nepotřebujeme. Mlejnský to chtěl udělat najednou a tihle "novostaří" to chtějí udělat "salámovou metodou", jednou si ukousnou zeleň tam, podruhé onde a skončí to podobně.

My chceme kvalitu bydlení, výhled na louku, chceme zeleň, ne výhled na další barák nebo mrakodrap. Spíš méně výstavby než více. Nejlépe minimálně. Rozvoj města se dá dělat i jinak než stále vyšší výstavbou. To ani není racionální, to je šílenství. Vám developerům se nesníží cena bytu a kvalita bydlení, nám ano.

Proto volím tvrdý přístup k devoperům a proto volím HPP11.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+6 # Jiří 2017-02-15 12:16
Pan Passer si koupil pozemky na Roztylech s daným územním plánem. Ten chce změnit ku prospěchu svému, nikoliv stávajících obyvatel. Plánuje úbytek 4ha zeleně (nezastavitelná plocha ku prospěchu betonu, tudíž svému. Když se mu úpl nelíbil, neměl kupovat pozemky. Zastavitelné plochy ZVO tam má. Např. ve Velké Británii se nikdo z investorů ani neodvažuje u změnu či úpravu žádat. Tam jsou investoři, u nás developr, rabující těžař. To město, milý Petře tam ten územní plán nastavilo. My požadujeme "jen" jeho dodžování. Jiří Štyler
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Petr Morávek 2017-02-15 15:54
Jiří,
všichni v Praze vědí, že Územní plán je zastaralý a špatný.
Domnívám se, že má smysl než se ohánět zastaralou normou je lepší se ohánět zdravým rozumem. Vedle dálnice a stanice metra nikdy nebude park, od toho je Kunratický les. Na stanici metra má být zástavba, aby byl potvrzen smysl té stanice metra.
Požadovat dodržování nesmyslu je též nesmyslem. Kdyby ten Územní plán byl dobrý, tak by jej nikdo již 10 let nechtěl změnit.
Velikost politika je v tom, že umí hledat nové směry, nové proudy. To jsem si od HPP i sliboval, netušil jsem, že Vás volební úspěch prodáte na prezetnaci žabomyších válek a ještě se tím chlubíte. Pokud Vám není líto trávit 45 minut života o pozadí paní Zdeňkové, pak si nemyslím, že jste schopni objektivně prosadit koncepční změny v urbanismu.
Petr
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Roman V. 2017-02-15 16:50
Zdravý rozum právě velí stavět zde minimálně. A "volný trh vše vyřeší" je nesmysl, který se ukázal nefuknčí všude, 90.léta ve finančním sektoru jsou tím proslavena. Nevím, proč se k tomu vracet v metropolitním plánu a dát developerovi kterému jde jen o prachy volnou ruku. Jsem proti.

Na Západ od nás si developery hlídají lépe. A pokud nejsou dobré zákony, ať je dobrý aspoň metropolitní plán, jenže ten nový zatím vypadá bídně.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+5 # Honza 2017-02-15 16:13
Nadměrná výstavba ohrožuje pohodu bydlení, zdraví a životy okolních obyvatel.
Odpor obyvatel Prahy proti nadměrné výstavbě berou politici na vědomí a před volbami slibují
"Konec nadvlády developerů v Praze","Více prostoru pro Pražany a ne developery" - ČSSD,
"Zeleň místo betonu"- Trojkoalice ,
"Chcete zabránit megalomanským záměrům developerů? Uděláme to!",
"Zájmy developerů se musí podřídit potřebám obyvatel Jižního Města." - ANO Praha 11.
Uvedená hesla jsem dostál do své schránky před volbami v roce 2014.
Z jednání většiny politiků mám dojem, že na své sliby zapomínají a jednájí přesně opačně.
Tím přicházejí o důvěru svých voličů.
Kdyby dodrželi své předvolební sliby, došlo by k jednoznačnému omezení nadměrné výstavby
Na Opatově, Interlovu a dalších místech P11 a tak bylo plněno přání většiny obyvatel.

V prostoru návrhované tramvajové trati jsou překročeny limity hluku. Její provoz způsobí,
že limity hluku budou dále překročeny. Asi na 90% trati bude překročen hluk ve dne i v noci.
Proto je tam návrh aby v noci místo tramvají jezdily autobusy.Vozovn a je navrhována do
zátopového území a tramvajová trať sníží kapacitu komunikací.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+4 # Roman V. 2017-02-15 22:04
Ještě než mi daj hrabalovci a prokopvci a daliborovci 10mínusů, chci se zeptat, jestli by se někdo zítra mohl zeptat pana Freye a pana Lukeše "Za jaký volební program jste byli zvoleni v roce 2014 a jaký vyznáváte dnes, za jaký jste tam program či stranu v té "nové" Radě? Jaké máte plány?". A chci tentokrát, aby se trvalo na odpovědi, protože Rada se zodpovídá zastupitelům. Takže prosím, aby ústně v několika větách odpověděli na kameru. Děkuji.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
+3 # Ladislav Kos 2017-02-15 22:20
Zeptám se, zajímá mne to mnohem více než Vás
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Copyright © 2017 Hnutí pro Prahu 11. Všechna práva vyhrazena.
By Free joomla 1.7 Templates
TOPlist